מרכז המידע למאמץ

תהליך האימוץ

היכרות

אנחנו מאמינים במגע האישי ופרטני ולכן, כשאתם מתקשרים אלינו בבקשה לאמץ כלב אנחנו מתחילים תהליך שיכול להיות ארוך. המטרה שלנו היא להגיע לשידוך מושלם בין כלב ובעלים ולוודא שלשניכים יהיה טוב אחד עם השני.

בשיחה הראשונה אנחנו שואלים הרבה שאלות המאפשרות לנו לדעת איזה כלב יכול להתאים לכם, אנחנו בודקים מה אתם מחפשים בדיוק ומנסים לכוון אתכם לכלב, שלדעתנו המקצועית יהיה בן משפחה מושלם בשבילכם.

בסופו של דבר מדובר בחבר לחיים, שילווה אתכם שנים רבות, יכנס לביתכם ולליבכם.

התאמה

ההתאמה נעשית בטלפון ע"י תמונות, ואנחנו מתאמים פגישה על מנת שתוכלו להגיע ולפגוש את הכלב בו בחרתם, להתאהב, ולאמץ!

רוב הכלבים שלנו מסורסים/מעוקרות, מחוסנים ויש להם שבב אלקטרוני. הכלבים שטרם הספקנו לחסן ולשבב או לעקר/לסרס, יעברו את כל הטיפולים אחרי האימוץ בתמורה לסל אימוץ.

סל האימוץ

הוא מהווה דמי רצינות לאימוץ הכלב/ה.

סל האימוץ הוא למעשה סכום מסובסד משמעותית עבור טיפולים בסיסיים חיוניים לכלב/ה והוא נגבה מראש כדי לוודא את ביצוע טיפולים אלה.

סל עבור גור כולל שבב , 2 חיסוני משושה (מתוך שלושה), ועיקור/סירוס עתידי
750₪

סל האימוץ עבור כלב בוגר כולל שבב, חיסון כלבת, חיסון משושה, ועיקור/סירוס.
800₪

ליווי

העמותה מלווה אתכם בהליך האימוץ ובכל שאלה, דילמה או בעיה בה אתם נתקלים.

 אנחנו כאן עבורכם ב-15-18 השנים הבאות כי אצלנו המשפחה המאמצת הופכת להיות חלק ממשפחת. גם אחרי שנים, אנחנו כאן עבורכם כדי ללוות, לייעץ וגם להקשיב לסיפורים היפים ולבעיות.


אנחנו מבקשים שלא תחשבו לרגע שאתם מטרידים אותנו כי אם לא מתקשרים להתייעץ, הבעיות לא נעלמות אלא גדלות וזה מיותר לחלוטין. אנחנו פה בשבילכם בכל מה שקשור לבן המשפחה החדש שלכם גם אחרי שהוא הופך לוותיק.

משפחות מאושרות

שיר וטל, ההורים של גיגס

לעמותת חבר לי !!
היום לפני שנה טל ואני לקחנו החלטה בין החשובות בחיינו, ואימצנו את גיגס שלנו בליווי של נטלי מהעמותה.

עברה עלינו שנה קשוחה ועמוסת הרפתקאות אך מלאת שמחה, ליקוקים , צחוקים וים של אהבה! תודה לכם על הליווי האישי, על כל ההשקעה והאיכפתיות ובעיקר, על שידוך מושלם."

מידע למאמץ

בירוקרטיה ראשונית

מזל טוב! מצאתם את החבר/ה החדש/ה שלכם לחיים וכעת יש כמה צעדים בירוקרטים שחשוב לוודא שאנחנו עושים כמו שצריך כדי להתחיל את החיים המשותפים שלנו ברגל ימין.

שבב אלקטרוני

הינו אמצעי מתקדם לזיהוי בעלי חיים. החל משנת 2004 חובה ע"פ חוק לסמן כל כלב בשבב אלקטרוני.

תג זיהוי

הדרך הקלה והמהירה ביותר להשיב כלב מודאג לבעליו האוהבים. פשוט, זול ומציל חיים.

רישיון לכלב

ניתן להוציא רישיון לכלב במחלקה הווטרינרית של אזור מגוריכם או אצל כל רופא וטרינר מורשה.

המדריך המלא לאימוץ כלבים

עכשיו שדאגנו לכל הבירוקרטיה, הגיע הזמן להכניס את הכלב לחיים האישים שלנו ולהפוך אותו לבן בית על מלא.

תקופת ההסתגלות

במשך תקופת ההסתגלות הכלב נמצא בתהליך קבלת ביתו החדש ומשפחתו החדשה. תקופה זו נמשכת כחודש-חודשיים ובמסגרתה הכלב מתרגל לטריטוריה החדשה ול"מערכת חוקים" ושגרה של המשפחה.

בדרך כלל בשבוע הראשון הכלב יימצא פינה שבה יהיה רוב הזמן. לאט לאט הכלב יתחיל להכיר את שאר חללי הבית. התפקיד שלנו הוא לתת לו בזמנו לחקור ולהיפתח. 

חשוב לזכור שלכל כלב יש את האופי שלו וההיסטוריה האישית ואלו מתבטאים במשך הזמן שייקח לכלב להפתח ולהרגיש בנוח. 
מילה על צרכים:
מקרים בהם מאמצים כלבים שכבר מורגלים לעשות צרכים בחוץ אך בזמן תקופת ההסתגלות יפספסו, וזה בסדר. הדבר אמור להסתדר בעצמו ברגע שהכלב ירגיש בטוח. כמובן שאם מדובר בגור צריך להרגיל אותו תחילה לעשות במקום אחד בבית ובהדרגה מחוץ לבית. אם מדובר בכלב בוגר ועשיית הצרכים בפנים נמשכת, צריך לקחת בחשבון סיבה רפואית או סיבה התנהגותית ויש לטפל בכך ולשלול את

חינוך כלבים (על רגל אחת)

חיזוקים חיוביים
מאוד חשוב לחזק את הכלב על התנהגויות טובות ורצויות. דרך זו מעודדת אותו להמשיך בהתנהגויות הללו, מייצרת קשר חיובי וטוב בינו לבין בעליו ומגבירה את תחושת הביטחון העצמי של הכלב.
לעומת זאת, אם נתמקד בעיקר בללמד את הכלב מה לא לעשות, הכלב יהיה חסר ביטחון ויחשוש שמעשיו אינם טובים תמידית. מצב זה לא מאפשר קשר של אמון בין הבעלים לכלב.

שגרה
כלבים זקוקים לשגרה. שגרה מורכבת מטיולים בשעות קבועות, קבלת מזון מאותו הסוג גם כן בשעות קבועות.
זמני משחק מוגדרים וכן הלאה. ככל שהשגרה תישמר, הכלב יהיה נינוח ורגוע יותר. הוא ידע למה לצפות ולכן לא יהיה במתח לסיפוק הצרכים הבסיסיים.

אנו שומרים על שגרה ועקביות בשני תחומים עיקריים – טיולים והאכלה.
 כאשר הכלב אוכל בשעות קבועות ובזמנים קצובים, מערכת העיכול מתפקדת בצורה מאוזנת וידועה מראש, דבר העוזר לכלב להתפנות בזמן הטיול ולהתאפק עד הטיול הבא.

האכלה
את המזון נשאיר נגיש לכלב כ-30 דקות. במידה ותוך חצי שעה הכלב לא סיים את האוכל והוא אינו מראה עוד התעניינות במזון- נרוקן את הקערה וניתן את המנה השנייה בזמנה הקבוע, ללא תוספת המזון שנשאר מארוחה קודמת.
בזמן האכלת הכלב, רצוי לא להפריע לו, שכן אם נפריע לו- עלול להיווצר מתח שעשוי להתפתח לבעיות התנהגות סביב רכושנות: אכילה מהירה מדי, גרגור ואיום על מי שמתקרב וכדומה.
על מנת שמצב כזה לא יקרה, חשוב להעביר לכלב כי אין שום מאבק על האוכל שלו. חשוב לציין שגם פה אתם צריכים להיות מסוגלים לגשת לקערה של הכלב בלי לחשוש, מה שמוביל אותנו לנקודה הבאה

היררכיה
חשוב ליצור מסגרת משפחתית היררכית, בה הכלב מבין ויודע כי עליו להקשיב לכל בני המשפחה.
בתוך המסגרת הזו נכללים גם: גבולות ברורים והקפדה על הכללים, עקביות ואחידות בתגובות של בני המשפחה כלפי התנהגויות שונות של הכלב.
חשוב להימנע ככל האפשר ממסרים כפולים לכלב, וכמובן חשוב מאוד לתת תשומת לב לכלב והענקת חום ואהבה. חשוב לשים לב שלא להתבלבל בין הענקת חום ואהבה לבין פינוק.
  בנימה זו, בין אם מדובר בכלב בוגר או בצעיר. אילוף בסיסי הוא בגדר חובה.

משחקים
ניתן וחשוב לשחק עם הכלב במשחקי תפקידים והכנעה: לאפשר לו "לנצח" במשחקי משיכה בחבל, לעלות ולקפוץ עלינו תוך כדי משחק וכדומה.
חשוב לוודא כי כאשר אנו מחליטים להפסיק את המשחק- זה מובן לכלב ואין שם מאבק מחודש על המעמדות.

תיחום
במצב בו תוחמים את הכלב, חשוב לעשות זאת במקום בו הוא אינו מנותק לגמרי מחברי המשפחה. ניתן לשים את הכלוב/ גדר גורים במקום נוח כמו פינה בסלון או בכניסה לבית ונמנע ככל האפשר מלסגור אותו בחדר מסוים. בצורה הזו יהיה לכלב הרבה יותר קל להתייחס לכלוב כאל ה'מאורה' שלו, כמקום חיובי ובטוח בחברת הלהקה שלו וירצה להיכנס אליו.

הוצאת אנרגיה פיזית
יש להוציא את הכלב לפחות 3 פעמים ביום כאשר אחד מהטיולים הוא משמעותי יותר ומוקדש לשחרור אנרגיות פיזיות ומנטאליות ופורקן יצרים: תרגול משמעת/ רדיפה אחרי כדור/ משחק משיכות בחבל/ קפיצות מעל מכשולים/ חיפוש חפצים מוחבאים/ משחק עם כלבים אחרים וכל פעילות אחרת שהכלב נהנה ממנה ומאפשרת לו לעשות את מה שהוא טוב בו.

משפחות מאושרות

יפעת, אמא של וואלס

"אימצנו את וואלס המקסימה לפני קרוב לשנה. פועה המסורה ליוותה אותנו בכל צעד, הגיעה אלינו הביתה לעזרה עם שלל עצות טובות.

ניכר שבאמת איכפת להן מהכלבים והן עושות כל מאמץ להיטיב איתם"